Hamburg

Több mint egy éve jöttem Hamburgba, itt fogok egy darabig dolgozni, élni, kalandokat keresni. Otthon ragadt szegény barátaimnak meg írok egy blogot, mert tudom, rettenetesen fogok nekik hiányozni...

Meg ők is nekem. (Egyébként: a kommentezési lehetőséget nem én változtattam meg. :-( Sajnos, mostantól kezdve csak regisztrált felhasználók kommentezhetnek. A blog.hu-nál panaszkodjatok... De én is szomorú vagyok. :-((( )

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

bejegyzések időrendben

2009.09.18. 16:05 bitteschőn

052 Anyád az "ältere"!

Nem mondom, megint jól elszaladt velem a ló! Egy örökkévalóság óta nem jelentkeztem. Most megpróbálok beszámolni az elmúlt hetekről, ha még össze tudom szedni a gondolataimat, mert olyan rengeteg dolgot műveltem, hogy az elmúlt 10-11 hónapban összesen nem volt ennyi mesélnivalóm. :)

 

Először is itt járt Bíborka barátnőm, mostantól kezdve az otthoni píárosom. :)

Malmőből érkezett vonattal, tőle kérdezzétek, hogy miért. :) A pályaudvaron vártam, virágfüzér helyett egy hamburgi sörrel, ahogy dukál. :)))

Itt töltött csodálatos majdnem 6 napot, és ez alatt az idő alatt messze túlteljesített engem, már ami a város megismerését illeti. Esténként mindig megnéztem az aznap készített képeit és csak hüledeztem: hát ez hol van? Jé, ezt hol találtad? stb.

A leginkább azt élveztem, hogy olyan jó volt megosztani vele az élményeket! Hét közben persze dolgoznom kellett, olyankor felpattant a Cangára és keresztül-kasul rohangált a városban. De a hétvégét teljes egészben együtt töltöttük, megmutattam neki Hamburgnak azt az aprócska szeletét, amit sikerült megismernem. A kikötő, az Elbtunnel, egy bolhapiac, néhány templom, a Rathaus, a bevásárlóutca, a Dom (nevével ellentétben nem egy szent egyházi hely, hanem egy hatalmas vidámpark) ...és természetesen a hamburgi sör! :)

És ne felejtkezzünk el a helyi buliközpontról sem, ami St. Pauli, azon belül pedig Reeperbahn névre hallgat, párszor már emlegettem. Éppen izgatottan sétáltunk a tömegben, nála sör volt, nálam bor (még mindig utálom a sört), le is fényképezett, amint vígan ölelem magamhoz a borosüveget. Ekkor odajött egy szimpi leszbikus párocska, és az egyik hölgy felvilágosított, hogy jobb lesz, ha az üvegeket eldugjuk, mert 60 eurós büntetést kell fizetnie annak, aki a Reeperbahnon nyilvánosan alkoholt fogyaszt. Persze, persze, mosolyogtam, azt hittem, annyira részegek, hogy most azzal szórakoznak, hogy átejtik a naiv külföldi turistákat ezzel a szöveggel. De mivel annyira erősködtek, hát eltettük az üvegeket és békésen, üres kézzel hömpölyögtünk tovább a tömeggel. És képzeljétek: alig mentünk 20 métert, az utca szélén ácsorgó rendőrök vizslatták a tömeget, és azonnal ki is emeltek két fiatalembert, akik alig pár lépéssel előttünk mentek és szerencsétlenségükre sör volt náluk. Gondolatban hálásan megköszöntem a két hölgyemény segítségét, és attól kezdve csak sötét kapualjba húzódva ittam. :))

 

Még szintén ugyanaznap este kaptam egy hatalmas pofont az élettől... :)

A Reeperbahnon meg a környékén mindig lecsapnak az emberre a különböző diszkók, klubok reklámosztogató emberkéi, az utca zaját és a különböző létesítményekből ordító zenét túlkiabálva próbálnak becsalogatni a szórakoztató egységbe. Ez még nem is lenne gond, de odalépett hozzánk egy kiscsaj, aki a következő szöveggel próbált befűzni (csak címszavakban persze, hogy a külföldi turista is megértse): "Club hier! Coctails und cool music! Musik der 80er Jahre! Älteres Publikum!" Na itt törtem össze teljesen. Anyád az ältere! :)))

De mit szépítsük: lassan szembe kell néznem azzal, hogy igenis, elmúltam 30, igenis, vannak nevetőráncaim és hátsóm sose lesz olyan, mint... na jó, a fenekem sosem volt feszes, valljuk be. De hogy amikor a szórakozónegyedben lófrálok és bulira éhezem, akkor úgy próbáljanak becsalogatni egy klubba, hogy ott megtalálom a - gondolom, velem egykorú - idősebb(!!!) generációt, erre még nem számítottam. Nemsokára, ha elmegyek egy öregek otthona mellett (van bőven), kiugrik majd valami fiatal ápoló és a kezembe nyom egy jelentkezési lapot...

 

Sajnos gyorsan elteltek a napok és csak párszor rúgtunk be. Aztán feltettem Bíborkát a vonatra és kipihentem magam. Még volt 3 nyugodt hetem, aztán megérkezett... na ki? A következő jelentkezésemkor megtudjátok! ;)))

 

Végül, de nem utolsó sorban üzenem mindazoknak, akik aggódó leveleikkel ostromoltak: nem, nem félünk a terrortámadástól. A Hauptbahnhof elég messze van a lakásomtól és a munkahelyemtől, ennélfogva igen ritkán járok arra. Ettől függetlenül nem szeretnék egy füstölgő romhalmazt látni a helyén. Remélem, Hamburg csak a "futottak még" kategória...

4 komment


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Übermutter 2009.09.29. 14:17:32

Szia! Ház ez jó! Örülök a szép élményeknek, de... ne feledd Bölcs László bölcs mondását: Ebben a korban már minden nap ajándék! Én meg megyek festetni a héten, mert ez az ezüstdizájn a hajamban...hát....

bitteschőn 2009.09.30. 12:26:01

Értem a "porblémát"... Én 14 éves korom óta őszülök. Aranyom, mi szörnyen rossz helyen élünk, egyes kultúrákban az ősz hajat megbecsülés és tisztelet övezi! :))

Kuvik 2009.11.14. 23:16:38

Szia!

Szeretném veled felvenni a kapcsolatot, különösen, ha még Németországban vagy. Hogyan lenne ez lehetséges?

Üdv,
Anna

bitteschőn 2009.11.16. 08:54:42

@Kuvik:
Szia!
Igen, még Hamburgban vagyok, csak túl lusta voltam írni az elmúlt hetekben. :)
Kapcsolat: számos virtuális identitásom közül megosztom Veled az egyiket, jó? :)
pocok31@googlemail.com
Várom a leveled!
Üdv
süti beállítások módosítása